Probabil italienii au muncit imens la acest nou model,
iar când a venit momentul să îl boteze au avut un moment de colaps
în ceea ce priveşte inspiraţia. Gata cu răutăcismele pentru moment.
Este vorba despre un coupe cu patru locuri şi tracţiune integrală.
O combinaţie exotică şi în premieră pentru constructorul italian.
Un GT – Grand Tourismo veritabil de la Maranello.
Pentru Ferrari noul model nu este atât o evoluţie cât
o revoluţie. Caroseria reînvie linia elegantelor shooting
break-uri. Partea frontală este inspirată de la 459 Italia în timp
ce spatele este o evoluţie de la 599 GTB. Privită din profil maşina
poate aduce aminte de BMW Z3 M Coupe.
Sub capotă se află un propulsor nou, un V12 de 6.262 cmc
care dezvoltă 660 CP la 8.000 rpm şi un cuplu motor de 683 Nm la
6.000 rpm. Cutia de viteze cu dublu ambreiaj este
amplasată pe puntea spate pentru o repartiţie optimă a maselor.
Noul model se laudă cu un raport de 2,7 kg/ CP, cel mai bun raport
din segment. În privinţa performanţelor italienii au anunţat
0-100 km/h în 3,7 secunde şi o viteză maximă de 335
km/h.
Noutatea absolută o reprezintă tracţiunea integrală. Sistemul se
numeşte 4RM, a fost dezvoltat de Ferrari şi oferă avantajul unei greutăţi
reduse, cu aproximativ 50% mai uşor decât un sistem convenţional.
Sistemul transmite 53% din putere către puntea
spate. Dintre premiere mai notăm ultimul sistem de frânare
carbon-ceramic dezvoltat de Brembo.
Din punct de vedere practic noul FF se laudă cu un
portbagaj al cărui volum este de 450 litri şi poate fi extins până
la 800 litri. Modelul va fi prezentat în premieră mondială
la Geneva.
Specificaţii
Motor |
|
Arhitectură |
V12 la 65 grade |
Cilindree |
6.262 cmc |
Putere |
660 CP @ 8,000 rpm |
Cuplu motor |
683 Nm @ 6,000 rpm |
Dimensiuni |
|
Lungime |
4.907 mm |
Lăţime |
1.953 mm |
Înălţime |
1.379 mm |
Greutate |
1.790 kg |
Distribuţia maselor |
47% front, 53% rear |
Viteză maximă |
335 km/h |
0-100 km/h |
3.7 sec |
Consum |
15,4 l/100 km |